جو بایدن ممکن است یک رئیس جمهور دوستدار رمزاررها باشد

unnamed 1
جو بایدن ممکن است یک رئیس جمهور دوستدار رمزنگاری باشد
مدتها انتظار بالاخره به پایان رسید. روز چهارشنبه، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، فرمان اجرایی را امضا کرد که به آژانس های فدرال دستور داد تا تغییرات نظارتی را بررسی کنند، اقدامی که او آن را پاسخی به “رشد انفجاری دارایی های دیجیتال” می داند.
زمانی که این گزارش فاش شد، بازار کریپتو شاهد افزایش شدیدی بود. این فرمان اجرایی در مورد چیست؟
خبر نظارتی خوب، بالاخره؟
فرمان اجرایی منعکس کننده موقعیت آمریکا در مورد دارایی های دیجیتال است، موقعیتی که به گفته مشاور امنیت ملی جک سالیوان، “نوآوری را تشویق می کند اما خطرات را کاهش می دهد.” این فرمان اجرایی قصد دارد به اقدامات دولت هماهنگی بیشتری بدهد و نقش‌های خاص آژانس‌های فدرال را در این چارچوب جدید مشخص کند.
با این حال، این دستور تغییرات مشخصی را اعمال نمی کند، بلکه یک فرآیند نظارتی را آغاز می کند. همانطور که ست هرتلین، رئیس جهانی لجر، می گوید: «این کار تغییر زیادی انجام نمی دهد. این سازمان به آژانس‌های فدرال دستور می‌دهد تا روی رمزارز با هم کار کنند و برخی از مطالعات و گزارش‌ها را که عمدتاً بی‌خطر هستند، را گسترش دهند.
مهمترین جزئیات در مورد این سفارش، دلار دیجیتال است.
پشت پرده حرکت جو بایدن
چگونه می توان این حرکت نظارتی را تفسیر کرد؟ آیا در نهایت نشان می دهد که ایالات متحده به روی اکوسیستم کریپتو باز است؟ پاسخ روشنی به این سوال نیست. هم بله و هم خیر!!
بله!
این فرمان اجرایی به بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به رسمیت شناخته می شود. جرمی آلر، مدیر عامل Circle معتقد است که ایالات متحده درک کرده است که “دارایی های دیجیتال یکی از مهم ترین فناوری ها برای قرن بیست و یکم است.”
خیر!
با این حال، خطرات ماجرا اغلب در جزئیات است. این دستور 21 گزارش را ارائه می کند که 13 مورد از آنها بر اجرا متمرکز است، در حالی که 7 گزارش با CBDC سروکار دارند. فقط یکی از رقابت اقتصادی صحبت می کند. این دستور شامل 15 دستگاه اجرایی و دعوت از مشارکت 7 ناظر مالی مستقل است. هرتلین افزود: «از لحاظ تاریخی، بیشتر این آژانس‌ها با ارزهای دیجیتال دوست نبوده‌اند، بنابراین اگرچه می‌توانیم امیدوار باشیم که این دستور رویکرد جدیدی را نشان دهد، نباید تصور کنیم که گزارش‌های آژانس مثبت هستند.»
بسیاری از حامیان کریپتو نگران بودند که کاخ سفید سعی کند این صنعت را حذف کند. خوشبختانه این اتفاق نیفتاده است! اما سوال باقی مانده: چه زمانی ایالات متحده اقدامات مشخصی انجام خواهد داد، و آنها چگونه خواهند بود؟