آموزش کیف پول سخت افزاری لجر

سواپ ارز دیجیتال در کیف پول لجر

swap ledgerrr

تعویض یا سواپ ارز دیجیتال در کیف پول لجر 

یکی از روش های خرید ارز دیجیتال مورد نظر، این است که ارز دیجیتالی که مد نظر شما هست را با ارز دیجیتالی که هم اکنون در اختیار دارید تعویض یا سواپ کنید. سواپ ارز دیجیتال یک راه ساده برای تبدیل سریع ارزها به یکدیگر و صرفه جویی در وقت می‌باشد. اگر این قابلیت در یک کیف پول جمع شده باشد بهترین خبر ممکن خواهد بود چرا که دیگر براي داشتن ارز دیجیتال مورد نظر نیازی نیست که نقل و انتقالات به صرافی داشته باشید.

با استفاده از کیف پول سخت افزاری لجر اين امكان براي شما وجود دارد تا بتوانيد به سادگي ارز های دیجیتال خود را سواپ کنید و همچنین با اتصال کارت اعتباری خود به لجر لایو به خرید و فروش ارز دیجیتال بپردازید. اما در ایران به دلیل وجود تحریم ها امکان استفاده از این ویژگی ها وجود ندارد و برای سواپ ارز دیجیتال در لجر لایو باید از کیف پول شخص ثالث متامسک استفاده کنید.

 

با استفاده از کیف پول سخت افزاری لجر، سواپ کنید !

در 13 اکتبر سال 2020 شرکت لجر سیستمی را معرفی کرد به نام Swap (یا طاق زدن ) که به شما این امکان را می‌دهد تا از طریق کیف پول لجر خود، ارز دیجیتال موجود در کیف پولتان را به ارز دیجیتال دیگری تبدیل کنید.قبلا از این اتفاق به این صورت بود که شما ابتدا می بایست رمز ارز خود را به یک واحد پول رایج (Fiat) تبدیل می کردید و سپس رمز ارز دیگری خریداری می کردید، که این کار با توجه به کسر کارمزد اتفاق می افتادو زمان بر هم بود. اما در سیستم سواپ (یا تبدیل ) لجر، تبديل يك ارز ديجيتال به ارز ديجيتال ديگر را بصورت مستقیم امکان پذیر خواهد بود.

swap

اما این اتفاق چگونه امکان پذیر است ؟ لجر توانسته با همکاری با شریک تجاری جدیدش Changlly سیستم جدیدی را در قالب نرم افزار خود یعنی Ledger Live فراهم آورده که از طریق آن سواپ یک رمز ارز به رمز ارز دیگر بدون هیچ واسطه ای و کاملا مستقیم براي كاربرانش امکان پذیر نمايد.

سواپ کردن رمز ارز چیست؟

بگذارید با یک مثال این مساله را برای شما روشن کنیم , شما مقداری اتریوم (Ethrium) در کیف پول لجر خود دارید و می خواهید مقداری از آن یا کل دارایی اتریوم خود را تبدیل به بیت کوین کنید. با استفاده از سیستم سواپ شما می توانید به راحتي رمز ارز های خود را تبدیل کنید.

شما اتریوم خود را در سیستم سواپ ارسال می کنید و لجر با مراقبت و نگه داری از رمز ارز شما آن را به بیتکوین تبدیل می کند . این مثال شبیه این است در یک صرافی واحد ریالی خود را تبدیل به دلار بکنید با این تفاوت که تمام این ها در دنیای کریپتوکارنسی (رمز ارز ها ) اتفاق می افتد.

درگذشته این اتفاق در صورتی رخ می داد که دارایی رمز ارز خود را در اختیار صرافی یا شخص دیگر برای تبادل قرار می دادید , اما در قالب سیستم سواپ لجر که با پیشرفت های منحصر به فرد با کمک شرکت Changlly رخ داده شما کنترل کاملی بر روی رمزنگاری رمز ارز های خود خواهید داشت .

مزایا سواپ کردن رمز ارز ها با استفاده از کیف پول لجر

سواپ کردن رمز ارز ها یا تبدیل آن ها به یکدیگر دارای مزیت هایی فراواني برای کاربران است. از جمله مهمترین مزیت های سواپ کردن ارز دیجیتال این است که در وقت شما صرفه جویی می‌شود، شما همه فرایند تبدیل را بدون نقد کردن پول خود به ارز رایج انجام خواهید داد. با استفاده از سیستم سواپ به آسانی می‌توانید سبد سهام یا پرتفولیو خود را متنوع کنید، به طور مثال اگر فقط یک یا دو ارز دیجیتال دارید می توانید از همین ارز های خود برای گسترش سبد سهام خود استفاده کنید و برای خرید ارزهای متنوع از آن ها در سیستم سواپ استفاده کنید. همچنین با سواپ کردن می‌توانید از خرید ارز جدید سود کسب کنید با خرید ارز های با ثبات بیشتر به امنیت دارایی خود نيز بیافزایید.

  1. صرفه جویی در وقت
  2. پورتفولیو و حساب خود را متنوع سازید
  3. دارایی خود را گسترش دهید
  4. از دارایی خود محافظت کنید

چرا باید از سیستم سواپ لجر استفاده کرد

بهتر است در مورد ویژگی های منحصر به فرد سیستم سواپ لجر صحبت کنیم و اینکه چه ویژگی هایی باعث می شود سیستم سواپ لجر را برای تبدیل رمز ارز های شما پیشنهاد کنیم ؟

امنیت بالا در سیستم کیف پول لجر

بالا بودن امنيت كيف پولهاي سخت افزاري لجر، تنها یک شعار نیست و در واقعیت وقتی شما در مورد دارایی های رمز ارزی خود صحبت می کنید باید همیشه اولویت خود را امنیت بالا و ریسک پایین، مدنظر قرار دهید.

هر روز ما خبر از سرقت های چند صد هزار دلاری و حتی میلیون دلاری از طریق هکر های حرفه ای می شنویم و این مساله در دنیای کریپتوکارنسی ها که کاملا وابسته به دنیای اینترنت است کاملا رایج مي باشد.

اما پیشنهاد همیشگی ما استفاده از کیف پول های سخت افزاری لجر است که همواره دارایی شما را بصورت آفلاین و امن نگه خواهد داشت.

اما سیستم سواپ لجر در زمینه تبدیل رمز ارز ها باعث می شود هیچ وقت شما حتی برای مدت زمان خیلی کوتاهی دسترسی رمز ارز خود را برای خرید و فروش و تبدیل به هیچ شخص ثالثی از جمله صرافی ها ندهید و تمامی تراکنش ها نیاز به تاییدیه شما داشته باشد.

با استفاده از سیستم سواپ لجر ریسک خود را کاهش دهید

یکی از مسایلی که همواره با آن مواجه هستیم این است که در زمان خرید و فروش در صرافی ها با سوپرایز بزرگی به نام نرخ های شناور مواجه هستم، به این معنی که، هیچ تضمینی وجود ندارد که نرخ واقعی ارز رمزی را که می بینیم و بابت آن مبلغی می پردازیم را دریافت کنیم .همانطور كه مي دانيد، هميشه در این نوع مبادلات هزینه های پیدا و پنهانی از ما دریافت می شود و این نوع مبادلات کاملا پر ریسک هستند, اما خبر خوش اين است كه، در سیستم سواپ لجر خبری از این سوپرایز ها نیست همان چیزی که می بینید را بدون هیچ کسر و اضافه ای تبدیل و دریافت خواهید کرد و اين يكي از مزيتهاي قابل توجه لجر مي باشد.

عدم محدودیت های استفاده از سیستم سواپ لجر

در اين قسمت ابتدا از شما مي پرسيم،چه کسی دوست ندارد که گزینه های زیادی برای انتخاب کردن داشته باشد ؟ مسلما هيچ كس محدوديت را دوست ندارد تمايل همه به انتخاب و اختيار است. بنابراين ما به شما مژده ميدهيم كه لجر به شما امکان انتخاب و تبدیل رمز ارز خود را به 50 نوع رمز ارز مختلف خواهید داد. از جمله رمز ارزهاي اتریوم , بیتکوین , لایتکوین ,تتر را می توانید مستقیما از لجر خود تبدیل کنید .

نکته مهم : در حال حاظر سواپ لجر شامل قوانین و مقرراتی است که برای بعضی از کشورها فعال نیست . قبل از اینکه از این ویژگی استفاده کنید حتما قوانین سایت Changlly را مطالعه کنید .

در جدول زیر مقایسه ای بین تبدیل رمز ارز در صرافی های معتبر و آنلاین با سواپ لجر منتشر کردیم که به سادگي و با يك نگاه تفاوت آنها را مشاهده کنید .

ویژگی صرافی حضوری صرافی غیر حضوری سیستم سواپ لجر
قابلیت کنترل کیف پول خودتان!؟ ندارید دارید دارید
امنیت؟! وابسته به امنیت صرافی هستید بستگی به نوع مدیریت شما توسط شرکت پیشرو در بازار
نرخ های ثابت متغیر بر اساس هر پلتفرم متغیر بر اساس هر پلتفرم بله
حریم خصوصی اطلاعات شما باید ارائه شود معمولا نه و لزومی به اطلاعات نیست به هیچ اطلاعاتی نیاز نیست
محدودیت محلی بله می تواند داشته باشم بله می تواند داشته باشد اعمال می شود
تعداد کریپتو قابل پشتیبانی متغیر متغیر 50 نوع کریپتو مختلف

روش سواپ کردن در کیف پول لجر با استفاده از دسکتاپ

چنانچه با مراحل سواپ كردن آشنايي نداريد، نگران نباشيد، ما در اين قسمت  مراحل سواپ كردن را به صورت مرحله به محله به طور كامل و باجزييات به همراه تصاوير قرار داده ايم.

  1. روی Swap در پنل سمت چپ کلیک کنید.
  2. اگر اولین بار است که از ویژگی مبادله استفاده می کنید، صفحه خوش آمدید به تعویض ظاهر می شود.
  3. اگر موافق به اشتراک گذاری داده های موقعیت مکانی خود با Changely هستید، پس از علامت زدن کادر، روی Continue کلیک کنید.
  4. در صفحه Exchange، حساب‌های دارایی‌های کریپتو را که می‌خواهید از و به آن مبادله کنید، انتخاب کنید.
  5. مبلغ مورد نظر برای مبادله را وارد کنید.
  6. توجه داشته باشید که حداقل و حداکثر مقادیر تعریف شده ای وجود دارد که می توانید مبادله کنید.
  7. جزئیات تراکنش سوآپ را مرور کنید:
    ارائه دهنده: این سرویس از طریق شریک شخص ثالث ما Changelly ارائه می شود.
    نرخ: نرخ ارز
    هزینه ها: (اختیاری) برای تغییر سطوح کارمزد، روی ویرایش کلیک کنید. سطوح کارمزد به سرعت تراکنش اشاره دارد
    حساب هدف: (اختیاری) برای تغییر حسابی که می خواهید سکه های خود را دریافت کنید، روی ویرایش کلیک کنید.
  8. روی Exchange کلیک کنید.
  9. پانل کناری Confirm Your Exchange در سمت راست ظاهر می شود.
  10. دستگاه خود را وصل کرده و قفل آن را باز کنید.
  11. به مدیر Ledger در دستگاه خود اجازه دهید
  12. اگر برنامه‌های مورد نیاز برای تعویض در دستگاه شما وجود نداشته باشد، به‌طور خودکار نصب می‌شوند.
  13. برنامه Exchange را در دستگاه خود باز کنید.
  14. جزئیات تراکنش مبادله را در دستگاه خود تأیید و تأیید کنید.
  15. در صورت نیاز به کمک از پشتیبانی Changelly، شناسه تعویض خود را یادداشت کنید.

newswap 1

شما اکنون دارایی های رمزنگاری شده را در Ledger Live سواپ کرده اید! شما مستقیماً ارز های خود را در حساب لجر خود دریافت خواهید کرد. ممکن است مدتی طول بکشد تا تراکنش پردازش و تأیید شود. برای پیگیری وضعیت تراکنش مبادله خود، تب History را بررسی کنید.

swap ledger history

روش سواپ کردن در کیف پول لجر با استفاده از موبایل

  • در منوی پایین، روی Transfer > Swap ضربه بزنید.
  • اگر اولین بار است که از ویژگی مبادله استفاده می کنید، صفحه خوش آمدید به تعویض ظاهر می شود.
  • اگر موافق به اشتراک گذاری داده های موقعیت مکانی خود با Changelly هستید، پس از علامت زدن کادر، روی Continue ضربه بزنید.
  • دستگاه لجر خود را انتخاب کنید. سپس دستگاه خود را وصل کرده و قفل آن را باز کنید.
  • به مدیر Ledger در دستگاه خود اجازه دهید.
  • صفحه Exchange ظاهر می شود.
  • حساب‌هایی را که می‌خواهید از و به آنها مبادله کنید، انتخاب کنید. سپس روی Continue كليك كنيد.
  • مبلغ مورد نظر برای مبادله را وارد کنید. روی Continue ضربه بزنید.
    توجه داشته باشید که حداقل و حداکثر مقادیر تعریف شده ای وجود دارد که می توانید مبادله کنید.

swap mobile

  • در بالا، یکی از نرخ‌های ارز زیر را انتخاب کنید:
    نرخ ثابت (به‌طور پیش‌فرض): مقدار دریافتی را که روی صفحه نمایش داده می‌شود به مدت 60 ثانیه قفل و تضمین می‌کند، اما ممکن است هزینه‌ها بیشتر باشد.
    نرخ شناور: تخمینی از مقدار دریافتی را ارائه می دهد که می تواند به دلیل نوسانات بازار تغییر کند اما کارمزدها در کمترین حد ممکن است. با این حال، اگر لغزش بیش از 10٪ باشد، Changelly معامله را بازپرداخت می کند.
  • مبالغی را که می خواهید مبادله کنید، ارائه دهنده و نوع نرخ مبادله را بررسی کنید. روی Continue ضربه بزنید.
  • اگر با شرایط و ضوابط Changely موافقید، روی Accept ضربه بزنید.
  • برنامه Exchange را در دستگاه خود باز کنید.
  • جزئیات تراکنش مبادله را در دستگاه خود تأیید و تأیید کنید.

payoutfees 1

اگر نرخ شناور را انتخاب کرده اید، توجه داشته باشید که هزینه های پرداخت در دستگاه شما نشان داده نمی شود. علاوه بر این، مبلغ تخمینی نشان داده شده در دستگاه، هزینه های پرداخت را در نظر نمی گیرد. برای داشتن مبلغ تخمینی دقیق، باید هزینه های پرداخت را از مبلغ تخمینی کم کنید.

  • در صورت مواجه شدن با مشکل، شناسه تعویض خود را یادداشت کنید. روی Continue ضربه بزنید.

swapidm

شما اکنون دارایی های رمزنگاری شده را در Ledger Live سواپ کرده اید! شما مستقیماً ارز های خود را در حساب لجر خود دریافت خواهید کرد. ممکن است مدتی طول بکشد تا تراکنش پردازش و تأیید شود. برای پیگیری وضعیت تراکنش مبادله خود، تب History را بررسی کنید.

swaphistorym

بحث و نتیجه گیری

سواپ کردن ارز های دیجیتال در کیف پول سخت افزاری لجر به شما این امکان را می دهد تا به صرافی نیاز نداشته باشید. این اتفاق باعث می‌شود تا شما نیاز به نقل و انتقال ارز های خود نداشته باشید در نتیجه احتمال هر گونه ریسک برای ارز های دیجیتال شما به صفر می‌رسد. همچنین با استفاده از سیستم سواپ ارز دیجیتال در کیف پول لجر هزینه های مربوط به کارمزد انتقال را نخواهید داشت و به این ترتیب در هزینه های شما نیز صرفه جویی می‌شود. 

در صورت ایجاد هر گونه مشکل در فرایند سواپ ارز دیجیتال می‌توانید از بخثش نظرات در زیر سوالات خود را بپرسید کارشناسان ما در اين فرصت پاسخ شما را خواهند داد. همچنين می توانید با استفاده از خدمات لجر سرویس اولین سواپ ارز دیجیتال خود در کیف پول لجر را به صورت قدم به قدم با راهنمایی ما انجام دهید.

 

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حامد

سلام. وقت شما بخیر . در لجر نانو ایکس میشه تتر TRC20 رو به BUSD تبدیل کرد ؟