ارز های دیجیتال

کلاهبرداری جدید و دریافت توکن مجانی در شبکه بایننس اسمارت چین

hacker

کلاهبرداری در ارز دیجیتال و نحوه تشخیص و اقدام به موقع

اگر به طور اتفاقی متوجه شدید که توکن ها یا سکه هایی در کیف پول شما به صورت ناگهانی اضافه شده و اتفاقا ارزش دلاری بالایی هم دارند از دیدن آنها خیلی ذوق نکنید. در ادامه اين مقاله به شما خطراتی که این سکه ها یا کوین ها برای شما در پی دارند را بيان خواهم كرد.

یکی از شیوه های جدید کلاهبرداری در شبکه هوشمند بایننس یا Binance smart chain، این هست که شما سکه یا توکن با ارزش دلاری بالایی در کیف خود پیدا می کنید.

 اگرچه ممکن است ابتدا خوشحال شوید که خوش شانس بودید و اشتباهی یا اتفاقی این دارایی را بدست آورده اید، اما توجه داشته باشيد در چنين شرايطی، در واقع شما در خطر افتادن در دام هکرها هستید.

مشخصه اصلی این توکن ها این هست که در صرافی های DEX معتبر مثل pancake swap نمی توانید آنها را به سایر ارزها یا دلار و تتر تبدیل کنید.

coin tether

بلکه هکرها با راه اندازی پروژه های دروغین یا فیک، شما را به سایت های تقلبی خود می کشانند. زمانی که شما وارد این سایت ها می شوید و تلاش می کنید توکن مورد نظر را چنج کنید با یکی از دو شیوه زیر آن صرافی تقلبی از شما کلاهبرداری می کند:

  • پرداخت فی بالا در ازای هیچ: قرارداد هوشمندی که شما جهت انجام چنج می پذیرید، به نحوی کد نویسی شده که شما مبلغ بالایی می پردازید و عملا در ازای توکن ها چیزی دریافت نمی کنید و فقط هزینه قرارداد را به کلاهبرداران می دهید.
  • شیوه دوم و خطرناک تر، در واقع با اتصال کیف پول شما به سایت کلاهبرداری اکسچنج است، عملا این مجوز و امکان را به هکرها می دهید که تمام دارایی و سایر توکن ها و ارزهای شما را بدزدند!!

نکات مهم در جلوگیری از سو استفاده از دارایی های شما

شدیدا توصیه می کنیم که از ورود به سایت های DEX (صرافی های غیرمتمرکز) ناآشنا پرهیز کنید. فریب توکن های مجانی با ارزش ظاهری بالا را نخورید و بدانید که هیچ پنیر مجانی در دنیا وجود ندارد، مگر اینکه تله باشد!!

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است: هر فردی، با هر انگیزه ای می تواند هر توکنی را در شبکه اتریوم با بایننس ایجاد نمایید. این توکن ها الزاما ارزش ندارند و فقط می توانند دارایی شما را به خطر بیندازند.

توجه داشته باشيد که شبکه BSCscan یا Etherscan به صورت غیرمتمرکز اداره می شود و هیچ نوع نظارت و یا مدیریتی بر اصالت ارزهای ارائه شده در این شبکه ها وجود ندارد. اگر دیدید که ارزی را در صرافی های معتبر DEX نمی توانید اکسچنج یا تبدیل کنید، زنگ های خطر برای شما باید به صدا در آیند و حواستان را جمع کنيد تا گرفتار دام های هکرها نشويد.

نکات امنیتی برای مقابله با کلاهبرداری‌های جدید و ادعای دریافت توکن رایگان در شبکه بایننس اسمارت چین (BSC)

در این بخش چند نکته امنیتی برای آگاهی از کلاهبرداری‌های جدید و ادعای دریافت توکن رایگان در شبکه بایننس اسمارت چین (BSC) را ذکر کرده ایم. با رعایت این نکات امنیتی، می‌توانید با اطمینان بیشتری در شبکه BSC حضور داشته باشید و از گرفتار شدن در دام کلاهبرداران در امان بمانید.

  • بررسی دقیق DAppها: کیف پول خود را به هر DAppای وصل نکنید. همیشه قبل از اتصال، شهرت و امنیت وب‌سایت DApp را بررسی کنید.
  • جایزه های رایگان را باور نکنید: نسبت به پیشنهادهای توکن یا پاداش رایگان احتیاط بیشتری داشته باشید، زیرا دامی برای ترغیب شما به اتصال کیف پولتان هستند.
  • کلیدهای خصوصی خود را ایمن نگه دارید: هرگز کلیدهای خصوصی یا عبارت بازیابی خود را با هیچ فرد یا وب‌سایت DAppای به اشتراک نگذارید. این کلیدها مانند رمزهای عبور اصلی ارز دیجیتال شما هستند و هیچکس به جز شما نباید به آنها دسترسی داشته باشد.
  • فیشینگ: کلاهبرداران وب‌سایت‌های جعلی می سازند تا دارایی شما را هک کنند. رمز ورود یا کلیدهای خصوصی خود را در هیچ وب‌سایتی وارد نکنید و به یاد داشته باشید که همیشه URL سایت را بررسی کنید.
  • روی هر لینکی کلیک نکنید: کلاهبرداران از رسانه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های آنلاین برای انتشار لینک‌های فیشینگ و هک کردن استفاده می‌کنند. روی لینک‌های ناشناس یا غیرقابل اعتماد کلیک نکنید.
  • کلاهبرداری‌ها را گزارش دهید: اگر با یک کلاهبرداری مواجه شدید، آن را به انجمن بایننس اسمارت چین گزارش دهید تا به دیگران کمک کنید که داراییشان را ایمن نگه دارند.

تعدادی از توکن های کلاهبرداری را می توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

Capture55

ارزیابی های محققین شبکه بلاکچین نشان می دهد با گسترش محبوبیت شبکه هوشمند بایننس تعداد این توکن های جعلی نیز روزانه رو به افزایش است و این وظیفه شماست که از دارایی خود محافظت کنید. همکاران ما در لجرنانو دات نت، همواره تلاش می کنند تا آگاهی شما را در زمينه ارزهای ديجيتال و راه و روش های کلاهبرداری بالا ببرند چنانچه شما هم در آن زمينه پيشنهادی داريد، از شنيدن نطرات، ديدگاه های شما بسيار خوشحال و خرسند می شويم.