ارز های دیجیتال

استیکینگ اتریوم در بایننس: چه موادری را باید قبل از شروع به کار بابد بدانیم؟

استیک اتریوم 2 در بایننس چگونه است

اگر داریی ارز دیجیتالی دارید و مثل من در خرید و فروش یا ترید تجربه بدی دارید، احتمالا خواندن این مقاله به شما کمک می کند تا بتوانید دارایی خود را افزایش دهید، یا با نگهداری ارز دیجیتال خود به صورت روز شمار سود کسب کنید.

یکی از پلتفرم های محبوبی که می توانید جهت کسب درامد استفاده کنید بایننس می باشد. اگرچه بایننس جهت ابزارهای ترید ارزها بسیار شناخته شده میباشد، اما در زمینه کسب درامد از از ارز دیجیتال شما هم امکانات خوبی را میدهید.

در حالیکه میتوانید با سرمایه گذاری خود در این پلتـفرم ها، در امد ثابت و بدون استرس برای خود ایجاد کنید، وقت ازادی خواهید داشت تا توانمندی خود روی تکنیک های خرید و فروش یا ترید را بهبود دهید.

امروز مشخصا در مورد استیکینگ اتریوم در بایننس صحبت میکنیم. اول از همه لازم هست تعریف ساده ای از شبکه اتریوم ٢ ارایه کنم و همچنین مقایسه با شبکه فعلی اتریوم.

اگر با شبکه اتریوم یا بیتکوین اشنا باشید، حتما میدونید که تمامی ترنزکشن ها یا انتقالات توسط ماینر ها (استخراج کنندگان ارز) بایستی در شبکه تایید شوند. ماینرها با استفاده از کارت های گرافیک پیشرفته، معادلات پیچیده ریاضی را حل می کنند تا در شبکه بلاکچین یک انتقال را کامل کنند. به این مکانیزم اصلاحا proof of work می گویند.

هرکسی که زودتر موفق به این حل معادلات شود پاداش را دریافت می کند. ماینرها جهت اینکار از کامپیوترهای پیشرفته استفاده می کنند که برای حل معادلات شبانه روز و بدون تعطیلی کار می کنند. چنین سیستمی احتیاج به مصرف برق بالایی دارد و این نه تنها هزینه تایید ترنزکشن ها را بالا میبرد، همچنین باعث تخریب محیط زیست می شود.

شیوه دیگری جهت تایید انتقالات ارز دیجیتال در شبکه بلاکچین وجود دارد که تحت عنوان proof of stake یا به طور خلاصه pos خوانده می شود. اگر چه بیتکوین و اتریوم که بزرگترین شبکه های ارزدیجیتال هستند، همچنان از مدل قدیمی استفاده می کنند، اما هزینه های بالای انتقال و تبعات زیست محیطی به شبکه انها و اعتبار ان می تواند خدشه وارد کند. از این رو شبکه اتریوم تصمیم حیاتی و بسیار مهمی گرفته است تا از سیستم سنتی proof of work به سیستم جدید proof of stake تغییر کنید.

eth21

Proof of stake چیست و چطور کار میکند؟

در proof of stake ایجاد یک بلاک جدید از طریق ماینینگ انجام نمیشود، بلکه اصطلاحا بلاک جدید forge یا ساخته میشود و جهت اینکار احتیاج به کامپیتر های خیلی قوی نیست، بلکه یک کامپیوتر معمولی هم می تواند در این پروسه نقش ایفا کند.

جهت دریافت جایزه یا درامد توسط شیوه زیر موارد زیر لازم هست:

1. دارایی مشخصی را باید در یک کامپیوتر یا نود دخیره کنید

2. کامپیوتر یاد نود به شبکه متصل شود

3. بر اساس میزان داریی که وارد شبکه میکنید و مدت زمانی که ان را دپازیت می کنید، به طور اتفاقی جایزه دریافت میکنید.

طبیعی هست هر چه که سکه های ببشتری را در شبکه استک کنید، شانس شما برای دریافت جایزه بالاتر میرود!

شبکه های مختلفی از proof of stake استفاده می کنند. از جمله: کاردانو و تزوس.

مشخصات شبکه اتریوم ٢ چیست و استک مدل اتریوم چیست؟

تا سال ٢٠٢٠ شبکه اتریوم فقط بر اساس proof of work کار میکرد. در پایان سال ٢٠٢٠ شبکه جدیدی ایجاد شد که که از proof of stake استفاده می کند و تحت عنوان  اتریوم ٢ شناخته میشود.

برای اینکه به عنوان ولیدیتور بتوانید استیک اتریوم را انجام دهید لازم است که:

1. حداقل ٣٢ واحد ارز اتریوم را در شبکه قفل کنید. به عبارتی یک نود = ٣٢ اتر هست.

2. یک نود شامل دقیقا ٣٢ اتریوم هست. بنابراین اگر مقدار بیشتری اتریوم دارید باید با ٢ نود وارد شوید؛ به عبارتی ٦٤ اتریوم.

3. فقط و فقط زمانی که کل شبکه از اتریوم ١ به اتریوم ٢ منتقل شود (اصطلاحا داکینگ انجام شود) شما میتونید کل اتریوم و جایزه های خود را دریافت کنید. بنایراین توجه کنید که ممکن است بیش از یکسال لازم باشد تا ارز خود را دست نزنید!

سوال بسیار مهمی که احتمالا دارید این هست: چه میزان ارز پاداش می گیرم؟

هر مشارکت کننده در proof of stake سهمی از سکه اتریوم جدید ایجاد شده می گیرد. به عبارتی هرچه تعداد مشارکت کنندگان یا نود ها بیشتر باشد ، جایزه شما یا سهم شما کمتر میشود.

مثلا اگر ١ میلیون اتر در شبکه استک شود، درامد سالانه ١٨٪؜ خواهد بود.

در حالیکه ٣ میلیون اتر در شبکه استک شود، درامد سالانه به ١٠٪؜ کاهش خواهد داشت. و برای ١٠ ملیون این عدد به فقط ٥٪؜ سالانه میرسد!

4

بنابراین سایز کیک جایزه یکسان هست! هرچه تعداد مشترک کننده بیشتر باشد، برش کیک سهم شما کوچک تر میشود.

طبیعی هست که خیلی از افراد نمی توانند با یک نود کامل (٣٢ اتر) وارد شوند. علاوه بر اینکه باید سرمایه زیادی اختصاص دهید، لازم هست که اطلاعت فنی و کامپیوتری داشته باشد که تمام وقت به اینترنت سریع وصل هست.

یکی از راه حل های موجود استفاده از استخرهای مشارکتی هست. بایننس یکی از این استخرها را به شما ارائه میکند. در زیر به شما توضیح میدهم چطور در استکینگ اتریوم ٢ بایننس شرکت کنیم و درامد کسب کنیم.

استکینگ اتریوم ٢ در بایننس:

مزایا:

١-در پروژه های استخری افراد اتریوم خود را با هم استیک می کنند و نیازی به سرمابه گذاری زیاد نیست. شما حتی با ٠/٠٠١ که حدودا امروز معادل ٥٠/٠٠٠ تومان هست میتوانید شروع کنید.  به عیارتی اتریوم شما به همراه دیگران یک نود ٣٢اتری را میسازد.

٢-در مدت زمانی که ارز ETH خود را در استخر بایننس استیک کردید، بایننس به شما ارز معادل BETH میدهد. تا زمانی که فاز ١ اتریوم به پایان برسد، شما باید، BETH را اگرچه دست نخورده نگه دارید. به ازای هر ETH، دقیقا همان میزان BETH میگیرید.

٣- بایینس بر اساس میزان شبکه اتریوم روزانه سود شما را محاسبه میکند و به صورت توکن BETH به حساب شما واریز می کند. زمانی که داکینگ اتفاق افتاد (مثلا یکسال دیگر) بایننس کل موجودی شما را از BETH به ETH تبدیل خواهد کرد.

معایب:

ارزهای شما در طی این مدت در اختیاز صرافی بایننس هست و طبیعتا این از لحاظ امنیتی پیشنهاد نمیشود. هرچند بایننس یه عنوان صرافی بسیار معتبری هست، همواره پیشنهاد میشود ارز خود را در کیف پول سخت اقزاری مثل لجر نانو اس یا ایکس نگهداری کنید.

جمع بندی: اگر به ارز اتریوم اعتقاد دارید و میخواهید برای طولانی مدت نگهداری کنید و به میزان کافی (٣٢واحد) سرمایه ندارید. استخر بایننس گزینه مناسبی جهت کسب درامد میباشد.

توجه کنید سرمایه گذاری طولانی ارز دیجیتال به دلیل طبیعت ان در تغییرات زیاد قیمت ممکن است باعث ضرر زیادی شود. بنابراین همواره جهت سرمایه گذاری تحقیقات خود را انجام دهید و مطالب این مقاله نباید به عنوان مبنای تصمیم گیری در سرمایه گذاری باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها